Založ si blog

Maličkosti, ktoré zmenia svet

Nie, nejde len tak preskočiť medzi jednotlivými kapitolami života.
Nemôžeme byť hneď vyrovnaní, šťastní a spokojní. Nepríde to hneď, keď lúskneme prstami. Je to proces. Je to ako keď staviame domček z kariet. Občas nám celý spadne a musíme začať úplne odznova. A možno spadne hneď niekoľkokrát. Ale postupne sa naučíme stavať lepšie. Vytvoríme nášmu domčeku pevnejšie základy. A možno vyskúšame iný materiál. Je to jednoducho proces. Je to cesta a nejde ju uponáhľať alebo chodiť skratkami. Môžeme sa len snažiť. Pracovať každý deň. Zlepšovať sa. A postupne vybudovať svoj život. Vybudovať seba.
Mám nekonečné číslo dôvodov, prečo byť šťastná. Milujem ten pokoj. Pokoj, ktorý prichádza len po veľmi silnej búrke.
Ale plakala som. Plakala som, pretože som mala pocit, že ľudia nevidia. Že nechápu, čo je dôležité. Že sa ponáhľajú za niečím, čo im pravé šťastie nikdy neprinesie.
Takmer som zúrila som, pretože ľudia sú zlí, škodia, ničia a trápia druhých. A často aj sami seba.
Veľmi som chcela kričať a cítila som pritom zúfalstvo, mala som pocit, že to vlastne nemá zmysel. Že život mojimi očami nikto nikdy neuvidí.
Začala som pochybovať, či tento svet vidím správne. Či mám ísť za tým, čomu verím alebo sa pridať k davu.
Potom som však našla odpoveď. Môžem len žiť podľa hodnôt, ktoré sú pre mňa správne. Žiť v pravde. Šepkať svetu, čomu verím. Nekričať, len šepkať. A veriť. Veriť, že môj tichý hlások niekto započuje.
Možno si myslíš, že svet už nezmeníš. Že svet už zostane to miesto, kde sú ľudia zlí, neprajní, nepriateľskí, negatívni a neustále bojujú. Ale jedno zmeniť môžeš. Môžeš zmeniť seba. Alebo naopak nezmeniť seba. Aký budeš človek je tvoja voľba každý deň. Aký budeš k svetu. Vo svete. Či sa budeš so svetom biť alebo sa v ňom len hrať. Alebo len spať a nič nerobiť. A možno to nebude taká zmena v akú dúfaš, a ani taká akú svet naozaj potrebuje, ale zmeniť seba znamená viac než nezmeniť nič. Jedno zrnko piesku síce netvorí pláž, ale je to viac ako nič. A možno jedno nepatrné zrnko spôsobí lavínu zmien.
Je šialené, ako malé, zdanlivo bezvýznamné veci, začnú niečo veľké. Ako ti zatrasú so životom. Ako ti ho úplne zmenia. Od základov. Malé rozhodnutie, ako je je jedna veta, jedna voľba. Bez nich by sme sa tam nedostali. Bez nich by to nešlo. A nikdy predom nevieme, ktoré z tých rozhodnutí to bude. Ktoré bude to dôležité. To, čo nám zmení svet. Maličkosti, čo všetko zmenia

Ak máš občas pocit, že nepatríš do tohto sveta

09.08.2019

Občas vstávam s pocitom, že celý svet sa postavil proti mne. Občas mi celý svet pripadá, ako psychiatrické oddelenie, kde sa liečia tie najvážnejšie prípady. Občas, keď otvorím oči sa už len zasmejem nad tým chaosom pripomínajúcim môj život. Občas robím veci, ktoré sú úplne proti mojim pravidlám. Občas robím chyby. Myslím si, že najhoršie sú chyby, ktoré som [...]

Bojovať za mier

08.08.2019

Bojovať za mier? Tak na mňa tú zbraň namier a vystrel ak si presvedčený o tom, že pokoj v duši moja smrť prinesie ti potom. Bojovať za mier? Tí mocní vedú s nami veľa nebezpečných hier. O živote rozhodujú tí, ktorým zlo v žilách prúdi, ale sú tí hore ľuďmi, ak z nás ľudskosť robí ľudí? Vraj bojovať za mier. Na tomto svete padlo príliš veľa striel. Nevinný [...]

Bol si iný

04.10.2016

Trpezlivosť pomaly uniká, začni si vážiť ľudí, čo máš. Mám taký pocit, že naša láska už zaniká, s mojimi citmi iba sa hráš. Tento svet ťa ničí, povrchný si až to bolí. Nepočuješ? Nenávisť z teba kričí! Avšak zarazím ťa – Niekto iný moje rany hojí.Presne tak to je. Nechcem ťa, to už nezmeníš. Ťažko sa s tým žije, svoju zlobu v srdci raz [...]

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Saričitella

"Hoďte ma vlkom a ja sa vrátim ako vodca svorky"

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8771x
Priemerná čítanosť článkov: 1754x

Autor blogu

Kategórie