Bojovať za mier

8. augusta 2019, Saričitella, Nezaradené

Bojovať za mier?
Tak na mňa tú zbraň namier
a vystrel ak si presvedčený o tom,
že pokoj v duši moja smrť prinesie ti potom.

Bojovať za mier?
Tí mocní vedú s nami veľa nebezpečných hier.
O živote rozhodujú tí, ktorým zlo v žilách prúdi,
ale sú tí hore ľuďmi, ak z nás ľudskosť robí ľudí?

Vraj bojovať za mier.
Na tomto svete padlo príliš veľa striel.
Nevinný zomierajú, lebo vládci ľudskosť postrádajú,
a tak naše životy do ich bezvýznamných hier vsádzajú.

Počul si to? Bojovať za mier…
Občas mám pocit, že nám vládne zver.
Tí, čo si z nás robia svoje bábky, v srdci málo ľudskosti,
súcitu a lásky majú a práve preto je na svete toľko krutosti.

Vážne? Bojovať za mier?
Nejeden chlapec musel opustiť rodinu, aby do vojny šiel.
Áno, naši páni, neviete sa dohodnúť, tak vztýčte zbrane!
Veď mi len našimi životmi zaplatíme za ne.

Bojovať za mier?
Krv nevinných ľudí nebude navždy len súčasťou tisícich jazier,
zostane na vašich rukách, ale vy máte srdcia sťa skaly
a radi by ste naše životy pre peniaze obetovali.

Bez servítky, bojovať za mier,
pre slobodu donútiť prejsť prah smrteľných dvier,
je ako spájať nahé telá, aby sme nestratili čistotu.
Bojovať za mier je nezmyselné, v tom mám istotu.